همشهری آنلاین: شماره تلفن همراه دارندگان سند رسمی در متن اسناد رسمی تنظیمی درج خواهد شد و خلاصه سند از هفته آینده از طریق پیام کوتاه برای دارندگان سند ارسال می‌شود.

تویسرکانی

به گزارش مهر، دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بـا اعلام این مطلب گفت: بعد از تنظیم سند رسمی، یک رمز تصدیق در اختیار صاحبان سند قرار می‌گیرد تا در صورت تمایل بتوانند از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت به آدرس: www.ssaa.ir خلاصه سند را ملاحظه کنند کـه این کـار قـدم مهمی درجهت شفاف سازی و اطمینان بخشی به مـردم در رابطه با خدمات ثبتی می‌باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در روزهای آینده در استان‌های مازندران، قزوین، البرز، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل که فاقد کانون سردفتران و دفتریاران بودند، این کانون‌ها تشکیل و ارائه خدمات منظم‌تر و جدی‌تر در این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد.

تویسرکانی با اشاره به تحولات عظیم صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دوره اول ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه و بروز این فعالیتها در سنوات آتی در جامعه افزود: در این دوره با اقدامات و برنامه ریزی های موثر، موفق شدیم فرآیند سنتی یکصد ساله این سازمان را پشت سر بگذاریم و امروز با ورود دهها میلیون از سوابق ثبتی بایگانی های فرسوده در بانکهای الکترونیکی، امکان ارائه خدمات الکترونیک در حوزه های مختلف فراهم شده است. حدف سالانه میلیونها مکاتبه کاغذی برای ثبت خدمات، حذف دهها میلیون اوراق بهادار و میلیونها مراجعه غیرضروری متقاضیان خدمت از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه است.

وی گفت: این اقدامات در چارچوب سیاست های مدون و نقشه راه مشخص طراحی شده و امروز در کنار تحول اساسی در حوزه ارائه خدمات ثبتی، شاهد ارتقاء سلامت اداری نیز می باشیم به طوری که نگاه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به عنوان سازمانی سنتی و قدیمی به دستگاهی پیشتاز با ارائه خدمات مدرن تغییر یافته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در گذشته درخصوص آگهی های فراوانی که روزانه در رابطه با ثبت شرکتها و ثبت تغییرات آنها به شکل کاغذی و مکاتبه ای به روزنامه رسمی ارسال می شد با جعل و خطاهایی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز این آگهی ها در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم به روزنامه رسمی ارسال می شود و این کار باعث پیشگیری از تخلفات گردیده است.

تویسرکانی با اشاره به معضلات فراوان تمرکز تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سراسر کشور در تهران و مراجعات فراوان متقاضیان به پایتخت افزود: این شیوه دچار تغییرات زیادی شده و در حال حاضر این کار در مراکز استانها صورت می گیرد و تقاضاها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور دریافت و بررسی‌های ماهیتی و کارشناسی در ادارات ثبت استان‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر 270191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha